Айенгар йога за стъпала

8 Начина Как Йога практикуващите да се Грижим за Своите Ходила

8 Начина Как Йога практикуващите да се Грижим за Своите Ходила.

Знаем че, при йога практиката основна роля играят стъпалата

Стъпалата са частта от тялото, която поема най- голяма тежест – цялото ни тяло. Затова е важно да отделяме и нужното внимание и грижа за тях. Споделяме ви 8 начина как да се грижите за тях:

1: Позиция на стъпалата:

Знаете ли че, когато изпълняваме някоя асана 70% от информацията, която отива към мозъка, идва от стъпалата (10% от очите и 20% от ушите). Това се случва при всяко движение, което изпълняваме. А когато сводът на стъпалото ни падне (плоскостъпие) напрежението се качва нагоре и стига до тазобедрените стави и кръста. След което се появява и болката и дори може да се стигне до по-сериозни проблеми. Това често се получава поради неправилната позиция на тялото или неправилното изпълнения на упражненията.

йога за ходила
йога за ходила

СЪВЕТ: Завъртете глезените навън, така че тежестта да се разпредели по външната част на стъпалото и сводът да се повдигне. Разпределете тежестта между външната част на стъпалото, възглавничките на стъпалото и петата. 

2:  Наблюдавайте обувките

Първата стъпка преди да предприемете каквито и да било мерки е добре да разберете дали правилно стъпвате. Най-лесният начин да анализирате походката си и да я  коригирате впоследствие е да погледнете обувките си. Вижте как се износват. Дали на определени места да се износват, късат повече и анализирайте дали тежестта има тенденция да пада на конкретни места.

3: Балансирайте позицията на тялото си

Тадасана Анна Данилова
Тадасана

Не случайно започваме йога практиката с асана Тадасана (Поза Планина), която ни помага да се “заземим”.

Тази поза е много важна, тъй като ни помага да осъзнаем и да се замислим върху правилната позиция на стъпалата.

Тадасана балансира тялото и редовното й практикуване в последствие поправя неправилната стойка без да трябва да се замисляме всеки път за това.

4: Изправени пози

Париврита паршваконасана Анна Данилова
париврита паршваконасана

Всички изправени асани при правилна позиция на стъпалата ни помагат да поправим неправилната стойка и походка. Не случайно в часовете по йога по метода на Айенгар обръщаме специално внимание именно на стъпалата. Ето и някои от изправените асани:  Войн I,II, III; Врикшасана – Поза дърво; Париврита Триконасана; Утхита Паршваконасана и др.

5: Поза “Куче гледащо надолу”

Адхо Мукха Шванасана Анна Данилова
Адхо Мукха Шванасана Анна Данилова

Често практикуващите споделят, че в тази йога поза не могат да отпуснат петите и да стъпят на постелката , защото усещат напрежение и стегнатост в мускилите си. За да можете да стъпите с пети първата стъпка е да разтегнете основата на стъпалото (плантарните флексове). Затова е много важно преди изпълнение на тази асана да подготвим стъпалата с други пози.

6: Паршвотанасана (Поза на интензивно изтегляне на страна на тяло)

При тази асана, когато отпуснем тялото напред позволяваме напрежението от стъпалата,  да се премахне. Ние усещаме удължаване което се качва по задната част на краката, през гръбнака и стига до задната част на главата. Разтягайки по този начин задната част на тялото негативната енергия събрана в стъпалата напуска тялото ни и се чувстваме (както се казва) като нови.

Паршвоттанасана Анна Данилова
Паршвоттанасана

7: “Вирасана” – Поза Герой 

Преди десетки години хората много по-често да се придвижвали боси по неравни повърхности, което е стимулирано техните стъпала и е въздейства благоприятно на цялата система. В днешно време все по-рядко се случва това, поради което е важно да отделяме нужното внимание и на стъпалата и да ги разтягаме.

Изпълнявайки позите “Вирасана” – Поза Герой  и Екa Пада Раджакапотасана ще успеете добре да разтегнете, както  глезена така и гормата част на стъпалата и пръстите. Препоръчваме ви да задържате позите за по-дълго време, за да има по-дълбок ефект.

8: Ходете боси

Може да започнете от вкъщи, а когато времето ви позволява се разходете по тревичката и усетете неравностите и в същото време мекотата на природата. Избягвайте обувки, които ви смачкват стъпалата, а инвестирайте в такива, които са създадени да усещате повърхността върху която ходите. Тези обувки са тънки, гъвкави и широки и в съшото време позволяват натуралното масажиране на стъпалата ви. 

Повечето от вас са чували, че на стъпалата се намират важни точки, които когато се стимулират могат да излекуват и облекчат различни здравословни смущения. Но “пазейки” ги в обувките си не им позволяваме да допринесат за хармонията и баланса на цялата ни система. 

Знаейки всичко това се надяваме по-често да отделяте нужното внимание и грижа за тази толкова важна част от вашето тяло. 

Обръщайте повече внимание по време на йога практика на своите ходила.

Онлайн уроци с Анна Данилова

Сподели статията

Facebook
Pinterest
Имейл
WhatsApp

Продъжли нататък

Нияма Свадхяя - изучение

Нияма Свадхяя – изучение

Нияма Свадхяя – изучение Нияма Свадхяя – изучение. Свадхяя е четвъртата нияма, означава самоизучаване или опознаване на себе си. Притча за Нияма Свадхяя от Упанишадите

Прочети повече
Нияма Тапас - усилие

Нияма Тапас – усилие

Нияма Тапас – усилие, стремеж Тапас е третата нияма. Тапас означава покаяние, строгост или изгарящо усилие. Притча за нияма Тапас – усилие Момчето Дхрува е

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова