Анна Данилова курма асана

7 причини да практикувате Айенгар йога

Айенгар йога е един от най-традиционните йога стилове, с хиляди последователи по целия свят. Това не е изненадващо, защото този вид на йога носи осезаеми ползи за тялото. Ако все още не сте решили какъв стил на йога да изберете за себе си, тогава чуйте седем аргумента в полза на Айенгар йога.

1. Развива гъвкавост

За да практикувате този тип йога, не е нужно да сте акробатичен гимнастик, но практикувайки редовно, има шанс да станете такъв. В хода на премерена, спокойна практика, при която няма място за резки движения, гъвкавостта се увеличава и вероятността от наранявания (които често са най-силната пречка за гъвкавостта) намалява. Използването на реквизит ще спомогне за пълното изпълнение на асаните дори за тези, които не стигат до пръстите на краката.

2.Укрепва мускулите

Но Айенгар йога не е само за разтягане, но и за сила. Практиката, макар и плавна, е доста интензивна, така че не мислете, че ще лежите на килимчето, без да правите нищо. След няколко месеца постоянство ще забележите, че тялото ви е станало тонизирано, а силовите асани са станали по-лесни.

3.Успокоява ума

В залата за йога трябва да се съсредоточите върху правилното положение на тялото, а не върху хаотичните мисли – това е чудесна дисциплина на ума.

4.Облекчава болката

Много новодошли, които идват да практикуват заради болки в долната част на гърба и шията, в крайна сметка се превръщат в здрави и активни практикуващи. Правилната работа с асани, спокойно дишане и редовни упражнения помагат да забравите за болката.

5.Изравнява и възстановява тялото

Йога е прекрасен начин за изцеление, който обаче може да причини сериозна вреда на тялото ако се практикува грешно. Айенгар йога се различава от другите стилове по това, че обръща специално внимание на правилното изпълнение на асаните – чудесен вариант за начинаещи, които искат да овладеят позите правилно.

Анна Данилова курма асана

6.Предпазва от болести

Заболяванията най-често се появяват, когато някои процеси в организма не протичат както трябва. Айенгар йога помага за подобряване на състоянието на човек като цяло, стимулирайки лимфната система, нервната система, метаболизма и т.н.

7.Подобрява навиците

Научавайки се да контролира ума си (да го успокоява), човек едновременно започва да управлява своите обсесии и лоши навици. Вече не залитате по мазни, твърде сладки храни, или пък изоставяте без колебание  токсична връзка – понижавайки нивата на стрес в организма с помощта на йога, това е напълно възможно.

Практикувайте с нас:

График

Йога онлайн

Сподели статията

Facebook
Pinterest
Имейл
WhatsApp

Продъжли нататък

Нияма Свадхяя - изучение

Нияма Свадхяя – изучение

Нияма Свадхяя – изучение Нияма Свадхяя – изучение. Свадхяя е четвъртата нияма, означава самоизучаване или опознаване на себе си. Притча за Нияма Свадхяя от Упанишадите

Прочети повече
Нияма Тапас - усилие

Нияма Тапас – усилие

Нияма Тапас – усилие, стремеж Тапас е третата нияма. Тапас означава покаяние, строгост или изгарящо усилие. Притча за нияма Тапас – усилие Момчето Дхрува е

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова