как да намерим баланс йога с Анна Данилова

Как да намерим баланс в Йога практиките и да го пренесем и в Живота

Баланс в йога… Замислете се за онези пъти, в които ви е толкова трудно да запазите баланс по време на Йога практика. В живота този баланс е също толкова важен, за да се чувствате добре и да се справяте с предизвикателствата. Понякога успявате да балансирате като по чудо, но така и не можете да си обясните как точно го правите. И в кризисни ситуации рядко успявате да балансирате (надяваме се да грешим). 

как да намерим баланс йога с Анна Данилова
баланс в йога

Ние ще ви споделим няколко съвета как да постигнете хармония и да се чувствате в хармония и баланс:

Определете намерението си:

В живота, както и по време на практиката по Йога, е важно да определите намерението си, или иначе казано целта. Тя може да е по-дългосрочна например за месеца, за годината или пък за самия ден и час. 

За да постигнете желанието си първата стъпка е да формулирате целта си ясно и да определите намерението. Намерението е онова нещо, което ви кара да действате, а целта е бленуваният резултат.

Намерение ви може да е за хармоничен и балансиран живот или просто да се научите да приемате нещата такива каквито са. Всичко минава с времето си и е важно да запазим самообладание в онези не толкова приятни моменти, през които всеки един от нас преминава. Когато добре определите намерението си е важно да се фокусирате върху него. Да мислите и да говорите за него сякаш вече е постигнато и да влагате положителна емоция в това.

Напишете го на лист хартия и го направете сутрешна мантра. Например “Аз живея в хармония с околния свят и намирам баланс с всичко и във всичко, което правя” или “В днешната практиката фокусът ми ще бъде изцяло в сегашния момент”.  Повтаряйте си я като влагате нужното внимание и емоция. Каквото вложим такъв и резултат може да очакваме.

Ако сте достатъчно постоянни ще забележите как неусетно се чувствате много по-добре и започвате да живеете и да се чувствате по начина, по който сте си представяли. В баланс и хармония със себе си и околните, не само баланс в йога.

Погрижете се за енергията си

Не пропилявайте енергията си. Много по-трудно е да си набавите енергия, отколкото да я изразходите. Често се чувствате без енергия, защото я разпилявате за ненужни неща. Обърнете внимание къде я губите.

Това може да са: оплаквания, клюкарстване, безсмислени разговори, притеснения, мисли върху неща, които не можете да промените и др. 

След което намерете източници на енергия, които ще ви помогнат да я поддържате във високи нива и редовно си набавяйте нужното количество. Колкото по-високи нива на енергия поддържате, толкова по-хубави неща привличате в живота си. И това е всеизвестно и вече не е тайно за никой.

Източници на енергия могат да бъдат: да правите това което обичате, разговор с любим човек, медитация, разходка сред природата, дихателни практики, придобиване на нови знания и др.

Грижейки се за високите нива на енергия си ще се чувствате балансирани и ще можете да вземете много по-добри и рационални решения.

Баланс в йога

Фокусирайте се върху дишането

Не можете да се чувствате добре и балансирани ако мислите ви постоянно се лутат между миналото и бъдещето. За да се върнете в сегашния момент, който е единственият реален, се фокусирайте върху дишането си. Мислейки за дишането си, това ще ви помогне да останете в настоящия момент или да ви върне в него.

Забелязали ли сте че, по време на практика, когато изместите фокуса от дишането си губите равновесие? Това е сигнал, че мислите ви се лутат и че не сме в настоящия (най-важния) момент. 

Свикнете ли да задържате вниманието си върху дъха по време на практика това лесно ще може да го прехвърлите и в живота си. А именно тогава може да оцените красотата на живота. Не забравяйте  фокусът ви да е изцяло е в сегашния момент. Истината е, че по този начин ще се почувствате много по-балансирани.

Практикувайте Йога

Не случайно толкова много хора практикуват Йога. Практиките по йога  са съвкупност от последователност от движения/ асани, които ни помагат да балансираме едновременно тялото и ума. Доказано е, че практикуващите редовно Йога успяват да намалят стреса и да хармонизират емоциите си.

Намерете най-подходящата за вас Йога практика и опитайте да сте постоянни.Тези практиките ще подобрят дисциплината ви и не след дълго ще забележите промяна. А именно повече завършени проекти, баланс в живота и в отношенията с околните.

Бъдете умерени

За да намерите баланса и хармонията, които понякога изглеждат толкова недостижими, е важно да сме умерени във всичко. Умерени в храненето, в тренировките, в общуването, в амбициите, в отношението към себе си, в работата, в пазаруването. Това наричаме “златната среда”.

Опитайте да намерите така наречената “златна среда”. Не преяждайте, не харчете за ненужни неща, не влагайте много емоции, не приемайте нещата лично. 

Знаем, че е лесно на думи, но успеем ли да се научим да бъдем умерени в ежедневието животът ни със сигурност ще е много по-лек и балансиран.

Ще се радваме да споделете и вие как успявате да балансирате в този забързан свят.. 

Сподели статията

Facebook
Pinterest
Имейл
WhatsApp

Продъжли нататък

Нияма Свадхяя - изучение

Нияма Свадхяя – изучение

Нияма Свадхяя – изучение Нияма Свадхяя – изучение. Свадхяя е четвъртата нияма, означава самоизучаване или опознаване на себе си. Притча за Нияма Свадхяя от Упанишадите

Прочети повече
Нияма Тапас - усилие

Нияма Тапас – усилие

Нияма Тапас – усилие, стремеж Тапас е третата нияма. Тапас означава покаяние, строгост или изгарящо усилие. Притча за нияма Тапас – усилие Момчето Дхрува е

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова