Храни за борба с възпаление мече грозде

6 храни за борба с възпалението

Днеска ще ви разкажа за 6 вида храни за борба с възпалението. По-често мислим за храната само в контекста на вреда или полза за външния ни вид и напълно забравяме за безценния принос, който оказва храната върху нашето здраве и благополучие.

И, между другото, някои продукти могат да намалят рисковете и да намалят до минимум последиците от хроничните възпаления в тялото, което е особено важно в студения сезон.

Противовъзпалителни продукти:

Омега 3 е нашият незаменим помощник. Максимално количество се съдържа в мазните риби (сьомга, камбала, есетра, сайра, атлантическа херинга, бели риби), но вегетарианците лесно могат да заменят рибата с храни, които също са богати на Омега-3. Сред тях: ленено семе, семена от чиа, конопени семена, синапено масло, боб, тиква, див ориз, боровинки, билки (карамфил, майорана, риган).

омега-3 храни за борба с възпаление

Зеленчуци. Рекордьорите по противовъзпалителни свойства са бялото зеле и брюкселското зеле. Те подпомагат производството на ензими, които детоксикират тялото и предотвратяват възпалението. Също така през зимата трябва да включите в диетата домати, спанак, червен лук, чушки и маруля.

Чиа ядки и семена. Орехите и семената от чиа са с високо съдържание на противовъзпалителни омега-3 мастни киселини.

Плодове. Ярките плодове и горски плодове са богати на специални вещества – антоцианини, които се борят със свободните радикали, причиняващи много заболявания.

Храни за борба с възпаление мече грозде

Чай. Катехините са най-силните антиоксиданти, открити в чая. Няколко чаши от тази ароматна напитка на ден не само ще ви стоплят, но и ще ви наситят с тези полифенолни съединения.

Подправки. Основните ни помощници са джинджифилът и куркумата. Куркумата е полезна при синдрома на раздразнените черва и болестта на Крон, а джинджифилът притъпява ставните болки при възпалителни състояния като ревматоиден артрит и остеоартрит.

храни за борба с възпаление

Храни, които предизвикват възпалителни заболявания

За съжаление храната може не само да излекува, но и да изостри съществуващите проблеми. Черният списък включва:

Пържени с много олио или дълбоко пържени храни. Пържени картофи, понички и тесто не са най-добрият избор за хора с хронично възпаление.

Трансизомерни мазнини. Обърнете внимание на състава на храните и не купувайте храни, които съдържат хидрогенирани мазнини. Най-често се срещат в маргарина, печените и полуфабрикатите.

Захар. Бял хляб, брашно и сладкиши повишават нивата на кръвната захар, което от своя страна насърчава производството на цитокини, хормоноподобни протеини, синтезирани от имунната система и насърчаващи възпалението.

Алкохол. Пиенето на алкохолни напитки повишава нивата на кортизол и разсейва телата ни от борбата с възпалението. Освен това алкохолът възбужда апетита ви и рискувате да изядете много повече от безполезното от този черен списък.

Омега-6. За разлика от омега-3 мазнините, които ни помагат да се отървем от възпаленията, омега-6 в големи количества, напротив, ги провокират. Затова е по-добре да замените слънчогледовото и царевичното масло за салатен дресинг със зехтин или масло от авокадо.

Яденето на някои храни и избягването на други, разбира се, не гарантира незабавно излекуване от хронично възпаление, но може да предотврати заболяването или да облекчи хода му, доколкото е възможно.

Прочети още за Аюрведа и ханене

Още рецепти ТУК


Сподели статията

Facebook
Pinterest
Имейл
WhatsApp

Продъжли нататък

Нияма Свадхяя - изучение

Нияма Свадхяя – изучение

Нияма Свадхяя – изучение Нияма Свадхяя – изучение. Свадхяя е четвъртата нияма, означава самоизучаване или опознаване на себе си. Притча за Нияма Свадхяя от Упанишадите

Прочети повече
Нияма Тапас - усилие

Нияма Тапас – усилие

Нияма Тапас – усилие, стремеж Тапас е третата нияма. Тапас означава покаяние, строгост или изгарящо усилие. Притча за нияма Тапас – усилие Момчето Дхрува е

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова