укрепване-на-имунитета-през-зимата-според-Аюрведа2-1-1024x576

Какво да направите за укрепване на имунитета през зимата според Аюрведа

Какво да направите за укрепване на имунитета през зимата според Аюрведа

укрепване-на-имунитета-през-зимата-според-Аюрведа2-1-1024x576

Зимата е идеалното време за поддържане на имунитета и сега ще ви разкажем какво бихте могли да направите за укрепване на имунитета през зимата според Аюрведа. Необходимо е да се насити тялото с хранителни вещества, за да се избегне липсата на топлина и енергия.

Използвайте ароматерапията като средство за укрепване на имунната система

лавандула масло българско

За целта са подходящи етерични масла от мента, лавандула, чаено дърво, мащерка, евкалипт. Начини за използване на масла:

  • Палете редовно ароматичната лампа
  • Масаж
  • Втрийте в кожата

Отървете се от стреса

Според Аюрведа имунитетът е сила, която се противопоставя на всякакви външни влияния, включително и психологически. Ето защо си струва да се обърне внимание на нивото на стрес. Една от причините е дисбалансът на дошите, който се проявява като:

Безпокойството е свойство на Вата доша. За възстановяване използвайте: топла храна, царевица, мляко, ориз, ядки, джинджифил, кардамон, канела. Медитирайте и правете уджайи пранаяма.

Гневът е питта доша. Избягвайте пикантните храни и намалете солените храни. През този период са ви необходими червени боровинки, грейпфрути, фурми, репички, домати, чушки, краставици. Не практикувайте асани, които натрупват топлина в тялото. Вместо тях са перфектни Пашчимоттанасана, Джану Ширшасана, Бадха Конасана.

Загуба на контрол на апетита – капха доша. Ще ви подхождат затоплящи, леки храни със стипчив вкус: череши, боровинки, круши, патладжани, броколи. За практика са подходящи асани, които загряват тялото, отварят гърдите: Дханурасана, Уштрасана, Матсиасана.

Разберете връзката между имунитета и храната

Не гладувайте. Яжте топли, обилни храни. През зимата гответе супи и зеленчукови яхнии. Също така яжте повече ядки, тиква, печени ябълки. В допълнение към подправките за укрепване на имунитета: кимион, копър, кориандър, джинджифил, черен пипер – добавете 5 популярни аюрведични растения към храната си:

Босилекът е свещено растение в Индия. Има приятен аромат, намалява нивата на стрес.

Амла (индийско цариградско грозде). Освен че укрепва имунната система, той нормализира храносмилането, помага на тялото да усвоява хранителните вещества.

Кардамон. Облекчава напрежението, отпуска. Може да се добавя към кафе, зеленчукови ястия.

Куркума. Подобрява кръвообращението, бори се с болестотворните бактерии. Добавете при готвене на зърнени храни и зеленчуци.

Кимион. Ускорява метаболизма и помага за усвояването на хранителните вещества от храната.

Пийте чай от джинджифил

Чаят от джинджифил е средство за профилактика и лечение на заболявания, укрепване на имунната система.

Рецепта: Залейте с 1 ч.л. нарязан корен от джинджифил с чаша вряла вода. Оставете да се запари. Напитката е готова. Можете също да добавите черен пипер или кардамон или всяка друга подправка, която харесвате и отговарят на вашата конституция на вкус.

Прочети още за Аюрведа и хранене


Сподели статията

Facebook
Pinterest
Имейл
WhatsApp

Продъжли нататък

Нияма Свадхяя - изучение

Нияма Свадхяя – изучение

Нияма Свадхяя – изучение Нияма Свадхяя – изучение. Свадхяя е четвъртата нияма, означава самоизучаване или опознаване на себе си. Притча за Нияма Свадхяя от Упанишадите

Прочети повече
Нияма Тапас - усилие

Нияма Тапас – усилие

Нияма Тапас – усилие, стремеж Тапас е третата нияма. Тапас означава покаяние, строгост или изгарящо усилие. Притча за нияма Тапас – усилие Момчето Дхрува е

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова