айенгар-йога-българия-софия-анна-данилова-1024x576

10 аюрведични принципа, с които трябва да започнете годината си

Простите насоки за ежедневните ритуали и рутинни процедури ще ви поддържат здрави, щастливи и изпълнени с енергия.

Лягай си по-рано.

Според Аюрведа ранното лягане е един от най-добрите начини за поддържане на здравето. Тялото ни се освобождава от токсините и се обновява в интервала от 22 до 2 часа, така че се опитайте да си лягате преди това време след като изключите всички джаджи.

Изгрев софия. Йога ранно ставане
Станете със Слънцето.

Аюрведа твърди, че сънят след изгрев запушва комуникационните ни канали с примеси, които ни карат да се чувстваме депресирани и летаргични.

Започнете деня си с вода.

Веднага след събуждане направете леки упражнения за разтягане и изпийте чаша вода – това ще активира всичките ви органи и ще подобри процеса на храносмилане.

Изпразнете червата си.

Създайте си навика да започвате деня си с ходене до тоалетната: нашият стомашно-чревен тракт е един от ключовите фактори за благосъстоянието и неговата небалансирана работа води до натрупване на токсини в тялото.

скрипер-за-езика аюрведа йога
Използвайте скрепер, за да почистите езика си.

Аюрведа отдава голямо значение на устната хигиена. Премахването на плаката с скрипер може да помогне за прочистването на устата ви от токсини и да подпомогне здравословното храносмилане. В допълнение към това, можете да сложите и чесън в солена вода.

Завършете почистването.

Интуитивно пръскаме студена вода в лицето си, за да се освежим и да се почувстваме освежени – в Аюрведа този ритуал се използва за поддържане на здраве на очите ни.

Направете си масаж.

Абхянга е аюрведичен масаж на тялото с топло масло, което тонизира мускулите, овлажнява кожата и успокоява нервната система. Започнете с ушите, шията и горната част на гърба и след това преминете към ръцете, стомаха, краката и стъпалата.

Правете йога и медитирайте.

Според Аюрведа идеалният ред за изпълнение на тези практики е следният: започнете с йога, след като работите върху асани, преминете към дихателни техники и след това завършете със спокойна медитация.

релаксираща-вана
Вземете релаксираща вана.

Аюрведа разглежда този ритуал не само като един от най-добрите начини за поддържане на здравето, но и като инструмент, който да ви помогне да се отпуснете и да останете сами.

Хранете тялото си с правилните храни.

Аюрведичното хранене включва три хранения на ден, най-голямото от които е обяд. Аюрведичната закуска трябва да е лека и да включва например печена ябълка и овесена каша. Ако искате да опознаете по-добре кулинарните традиции на Аюрведа, ще бъдете приятно изненадани от разнообразието от рецепти, които тя предлага.

Прочети още за Аюрведа

Следвайте Анна Данилова в Ютуб


Сподели статията

Facebook
Pinterest
Имейл
WhatsApp

Продъжли нататък

Нияма Свадхяя - изучение

Нияма Свадхяя – изучение

Нияма Свадхяя – изучение Нияма Свадхяя – изучение. Свадхяя е четвъртата нияма, означава самоизучаване или опознаване на себе си. Притча за Нияма Свадхяя от Упанишадите

Прочети повече
Нияма Тапас - усилие

Нияма Тапас – усилие

Нияма Тапас – усилие, стремеж Тапас е третата нияма. Тапас означава покаяние, строгост или изгарящо усилие. Притча за нияма Тапас – усилие Момчето Дхрува е

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова