Уткатасана - яростната поза Айенгар йога

Уткатасана – яростната поза

Уткатасана – яростната поза. Уткатасана се отнася в Айенгар йога към група “Изправени асани”. Пози от клас “изправени асани” препоръчани на всички практикуващи, особено в първите 5 години от практиката им.

Утката означава висок, яростен, могъщ или превъзходен. Великият епос Рамаяна разказва, че съпругата на Рама Сита е заловена от Равана, краля на Ланка. За да спаси жена си, Рама се сприятелява с мечките и маймуните. С мощен скок Ханурнан, голямата маймуна, прекосила океана и кацнала в Ланка. Той намерил Сита, но бил пленен от войниците на Равана.

Доведена пред Равана, маймуната решила да даде урок на гордия и зъл монарх.

Използвайки магическата си сила, той накарал опашката си да порасне и тя станала много дълга. След това я навила на висока седалка и седнал на нея, гледайки надолу към краля. Равана гневно заповядал: „Преместете трона ми на по-високо място. Веднага магическата опашка на Хануман пораснала и мястото му се издигнало по-високо от трона на краля. Яростният Равана наредил: „Вдигнете трона ми на още по-високо място.“ Но магическата седалка на Хануман се издигнала още по-високо.

Разгневен, Равана наредил опашката на Хануман да бъде запалена. Вместо това Ханурнан запалил Ланка и избягал. Така Ханурнан показал, че превъзхожда нечестивия крал на Ланка.

Как да направим Уткатасана?

  • 1. Застанете в Тадасана
  • 2. Изтегляйте ръцете си горе, съедините дланите.
  • 3. Сгънете коленете. Погледа насочете нагоре.
  • Това е Уткатасана. Задръжте поза 30 секунди
  • Върнете се в Тадасана

Какво да правите:

Представете си, че сте седнали на стола

Вдигнете гърдите горе и смуквайте навътре зоната между лопатките колкото е възможно по-интензивно.

Какво да не правите:

Не се навеждайте напред, опитайте се да оставите тялото си вертикално

Ползи:

Тази асана облекчава сковаността в раменете и коригира незначителни деформации в краката. Глезените се укрепват, а мускулите на краката се развиват равномерно. При Уткатасана диафрагмата се издига нагоре, което има нежен масажиращ ефект върху сърдечната област. Коремните и гръбните мускули се активират и гръдният кош се разширява напълно. Тази поза е идеална за ездачи.

Харесайте видеото и следвайте ме на моя Youtube канал

Искате да подобрите практиката си? Включвайте се в моите онлайн практики!

Сподели статията

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Имейл
Share on whatsapp
WhatsApp

Продъжли нататък

Притча за мислите 1

Притчата за мислите

Имало едно време йогин в малък град. През целия ден той медитира, пеел джапа, практикувал асани и пранаяма. Веднъж в отсрещната къща се преместила буйничка

Прочети повече
ГАРУДАСАНА - поза на орел Айенгар йога

Гарудасана – поза на орел

Гаруда-асана поза на орел. Гарудасана се отнася в Айенгар йога към група “Изправени асани”. Пози от клас “изправени асани” препоръчани на всички практикуващи, особено в

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова