ГАРУДАСАНА - поза на орел Айенгар йога

Гарудасана – поза на орел

Гаруда-асана поза на орел. Гарудасана се отнася в Айенгар йога към група “Изправени асани”. Пози от клас “изправени асани” препоръчани на всички практикуващи, особено в първите 5 години от практиката им.

Гаруда е роден с тяло на човек и глава, крила и нокти на орел. Той бил син на Вината, майката на всички орли. Майка му била загубила облог със сестра си Кадру, майката на всички змии. Така Вината станала робиня на Кадру.

Гаруда се заклела да купи свободата на майка си. Змиите поискали като откуп нектара на безсмъртието, което пазили боговете. С благословията на майка си Гаруда отлетяла към небесата. Там, в ожесточена битка, той победил Господ Индра, Слънцето, Луната и по-малките богове. След това вдигнал съда с нектар в човката си и отлетял обратно.

На обратното пътуване Гаруда се срещнал с бог Вишну. Силно впечатлен от доблестта на Гаруда, Вишну му дарява благодат. Гаруда поискал да му бъде позволено да служи като превозно средство на лорд Вишну. Той също поискал безсмъртие. Вишну изпълнил тези желания.

Как да направите Гарудасана?

1. Застанете в Тада-асана.

2. Свийте коленете си.

Поставете левото си бедро върху десния крак и го преплетете.

3. Свийте ръцете си.

Поставете едната ръка върху другата и ги преплетете една около друга. Това е Гаруда-асана.

4. Върнете се към Тада-асана. Сега поставете десния си крак над левия. Сменете позицията на ръцете. Повторете позата. Най-накрая се върнете към Тада-асана.

Задръжте поза за 30 секунди във всека посока

Какво да правите:

  • Гледайте право напред.
  • Лактите дръжте на височината на раменете
  • предмишници вертикални (перентикулярни към пода)

Какво да не правите:

Преплитането на ръцете и краката не трябва да бъде хлабаво.

Не приближавайте дланите си към лицето

Ползи

  • Асаната облекчава сковаността в раменете .
  • Укрепва глезените.
  • Облекчава спазмите в прасците.
  • Като цяло, за да се отървете от крампи и болки в краката, наред с Гарудасана трябва да изпълнявате Вирасана и Бхекасана, която се нарича още Мандукасана. Инструкции за тях ще бъдат дадени по-долу.

Харесайте видеото и следвайте ме на моя Youtube канал

Искате да подобрите практиката си? Включвайте се в моите онлайн практики!

Сподели статията

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Имейл
Share on whatsapp
WhatsApp

Продъжли нататък

Уткатасана - яростната поза Айенгар йога

Уткатасана – яростната поза

Уткатасана – яростната поза. Уткатасана се отнася в Айенгар йога към група “Изправени асани”. Пози от клас “изправени асани” препоръчани на всички практикуващи, особено в

Прочети повече
Притча за мислите 1

Притчата за мислите

Имало едно време йогин в малък град. През целия ден той медитира, пеел джапа, практикувал асани и пранаяма. Веднъж в отсрещната къща се преместила буйничка

Прочети повече

Katy Appleton

Hatha
Restorative

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lisa Pedersen

Therapeutic
Hatha

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Jeff Foster

Core Strength Vinyasa

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Julie Martin

Vinyasa Flow
Yin Yoga

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Edward Ward

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Lena Gronholm

Pilates Instructor

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Malik Khan

Meditation

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam. Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi.

Полина Попова

Аюрведичен практикуващ/терапевт и преодавател по Айенгар йога

2016 г. Полина завършва 2 годишно обучение като Аюрведичен Практикуващ/Терапевт, с практикум от 1000 + часа в клиниката на Южно-Калифорнийския Университет за Здравословни Науки (www.scuhs.edu).

Полина Попова